Goed idee, ik hoop dat het werkt, hou ons in ieder geval op de hoogte.
Slim gezien met dat gaas! :wink:
Als het werkt zal ik het zeker ook met mijn Lasius niger kolonie proberen,
zo'n natuurlijke voedselbron lijkt me beter en makkelijker dan de eigen bereide suikerwater.
Ook interessant om de interactie tussen mier en bladluis van dichtbij te kunnen observeren.
Dus veel geluk Kaburs! Ik hoop dat het lukt!
Als je nog een L niger kolonie zoekt, ik heb er nog 1liggen.
Nog in winterslaap. stuur me een prive bericht als je belangstelling hebt.
heb je ook nog andere kolonies :P
Welke planten vinden luizen lekker ?
hoe wil je al die luizen binnenhouden trouwens?
vliegende luizen bijvoorbeeld kunnen je bak uit :P
en zit heel je huis straks onder :P
bestaan vliegende luizen dan???
bestaan vliegende luizen dan???
http://www.tuinclub.be/tuinartikels/bladlu3.jpg
jupzz :P
heb ooit heel wat jaren geleden met mijn eerste mierennest ook keer zoiets geprobeerd. Toen gingen alle luizen van het plantje af en liepen ze overal rond enzo.
Maar dat kon ook gewoon aan opzet liggen want toen waren er nog niet echt van dit soort forums dus deed ook maar wat :P
Ging ook niet echt goed met kolonie zelf :P
Ik neem aan dat je gewone bladluizen erin doet (gewoon die grijze) en geen vliegende. dan heb je ook geen probleem dat je hele bak vol zit.
hmm, ik kan waarschijnlijk geen ervaringen gaan delen, aangezien ik een andere soort op het oog heb (Formica Fusca). Het concept lijkt me verder nog wel prima haalbaar.
Voor zo ver ik weet zijn luizen een soort koeien, net zo lomp :P .
Bedoel je niet witte vlieggen???
Ik neem aan dat je gewone bladluizen erin doet (gewoon die grijze) en geen vliegende. dan heb je ook geen probleem dat je hele bak vol zit. daar zitten soms ook vliegende bij :P
maar probleem is ze op dat plantje houden
want bij mij merkten ze het ofzo dat ze verplaatst waren en toen gingen ze zwerven :P