ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> algemene vragen (F)
 [1]   [2]   [3] 

Click to view full story of "Vluchten 2006"

JimmyVe: (13. Jul 2006 12:14)

heb ze ook maar een dag gezien. nu is het weer veel rustiger. heb ook niet echt een bruidsvlucht gezien, ze zatten gewoon met z'n allen op de grond (zonder vleugels op zoek naar een plaatsje om zich in te graven)

@ Tilbo: zo te zien heb je je amusement wel gehad ;)

Tilbo: (13. Jul 2006 18:46)

Was inderdaad een leuke dag.
Ga regelmatig kijken naar een aantal mierennesten.
Jammer is dat 2 nesten van ik denk Formica rufa dit jaar erg slecht er uit zien. Vorig jaar nog een heuvel van ongeveer 80cm nu lijkt het eerder een gat in de grond dan een heuvel. Een nest lopen nog vele mieren rond, dus dat komt hopelijk wel goed, maar de ander lopen misschien nog net 200 mieren rond. Deze zal het waarschijnlijk niet lang meer redden helaas.

Heb vandaag in mijn tuin en in de straat veeeeeleeee Lasius niger koninginnen gezien.

Tilbo

FLechdrop: (13. Jul 2006 19:38)

Ik nog steeds niet één. :-s

JimmyVe: (14. Jul 2006 17:03)

;) das pech. ik heb ook nog maar één dag gehad dat ik ze op straat zach lopen, na die dag heb ik ook geen bruidsvluchten of koniginen gezien.

Beffie: (14. Jul 2006 18:29)

Is er ook een bepaald tijdstip op de dag wanneer je de meeste koninginnen kunt vinden?
Tot op heden hier in Friesland nog geen koninginnen gezien.

mijnstreekoost: (14. Jul 2006 20:52)

Gisteren bruidsvlucht van Lasius Niger hier in zuid limburg, extreem veel koninginnen vergeleken met vorig jaar. Vandaag niks meer te zien!

Menph: (15. Jul 2006 21:15)

Lasius fuliginosus is hier begin mei al uitgevlogen.

Vandaag vond ik een Formica sanguinea koningin.

Dood helaas :sad05:

FLechdrop: (16. Jul 2006 16:53)

Vlucht van Lasius niger is hier momenteel aan de gang.

Centje: (16. Jul 2006 22:32)

Met het zonnige weer de laatste dagen, zijn er al een paar vluchten van Lasius niger geweest. Daarnet nog 3 koniginnen kunnen vangen.

JimmyVe: (17. Jul 2006 15:53)

nog altijd geen echte vluchten gezien hier. wel al koniginnen op zoek naar een plekje om zich in te graven. ;)

[1]   [2]   [3]