ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> algemene vragen (F)
 [1]   [2]   [3]   [4] 

Click to view full story of "Kolonie Lasius flavus gezocht"

JimmyVe: (16. Jun 2006 17:09)

dacht dus dat ze deze week gingen aankomen. niet dus :(

heb m'n vriend nog eens gebeld om te checken of zijn contact persoon het niet vergeten was. hij ging het checken.... pffff ;)

JimmyVe: (19. Jun 2006 21:19)

Ahaa, eindelijk goed nieuws over m'n nieuwe (bijna) kolonie. ze zouden vandaag echt verstuurd zijn. dus verwacht ik ze deze week. ;)

JimmyVe: (21. Jun 2006 18:05)

Nieuwe kolonie is er, blijkbaar nog een jonge. 1 konigin en een 20tal werksters. heb ze wat honingwater, een stukje meelworm en een stukje appel gegeven. ook nog een paar bladluizen.

De bladluizen en het stukje appel vielen dadelijk in de smaak ;)

Menph: (22. Jun 2006 17:13)

Je kunt L. flavus makkelijk pushen. Het broed van andere kolonies word zonder problemen aangenomen. Ook poppen van L. niger worden door L. flavus aangenomen.

JimmyVe: (22. Jun 2006 18:05)

heb ik nog niet geprobeerd maar ik heb geen L. niger zitten. dus ook geen poppen ;)

JimmyVe: (23. Jun 2006 18:32)

3 van men werksters dood aangetroffen, de reis is blijkbaar te vermoeiend geweest. de rest doet het goed.

FLechdrop: (23. Jun 2006 18:36)

Mijn kolonie flavusjes groeit als kool. Binnenkort maar eens een mooie bak gaan overwegen. Iets waar je gras en plantjes in kunt laten groeien wellicht, zou het mogelijk zijn om aan wortelluizen te komen en die er in te plaatsen?

JimmyVe: (23. Jun 2006 18:40)

mss kan je proberen om ze uit te graven (die wortelluizen) zouw niet drek weten waar je die kan kopen ;)

ik overweeg nog om ze in één Y-tong nest te plaatsen.

FLechdrop: (24. Jun 2006 11:55)

Ik vind het prima om ze uit te graven, maar op wat voor planten moet ik die diertjes zoeken?!

JimmyVe: (24. Jun 2006 15:03)

;) tja... daar heb ik nu eigenlijk geen gedacht van.

[1]   [2]   [3]   [4]