bedoel je deze ?
"Safety guard net 30x20cm"
die kan ik terug vinden bij antstore, het enige probleem is dat mijn formicarium 75x17cm is en dat het net dan wat te klein is.
die Talkum heb ik eerst geprobeerd maar bij mij lukte dat niet zo goed, slecht gemengd denk ik.
Groetjes Jimmy
Je hebt meer dan een Net nodig, mijn eerste Formicarium was 1 meter op 50 cm.
Een ja deze Net von Antstore bedoel ik :)
Groete
Pagodin
thanks, die had ik al besteld (zijn trouwens net aangekomen) :)
heb al een gedacht hoe ik het ga maken, maar zal iets voor morgen zijn, vandaag heb ik daar geen tijd meer voor, zal wel eens foto's online plaatsen als men deksel af is ;)
(jij bouwt altijd wel grote formicariums he! ;) )
Groetjes Jimmy
BTW: mijn twee koniginen zijn nog allebei in leven. daar ben ik al blij om.
Ik zorg gewoon dat het formicarium hermetisch is afgesloten, maar dat hangt natuurlijk van het soort bak dat je hebt. Zelf heb ik een antfarm deluxe van antstore met aan de ene kant een slangetje met een watje er in ter afsluiting om water in te doen en aan de andere kant een slangetje naar een eveneens goed afgesloten hoge plastic beker. Deze beker komt geloof ik van de chinees ofzo en ik heb hem gebruikt omdat de miertjes moeite hebben tegen de gladde wanden ervan op te klimmen (daarnaast zit er doorgaans ook een deksel op).
Wat betreft eten: mijn mieren zijn uitzonderlijk verzot op eendenragout!
Waarschijnlijk vinden ze andere soorten ragout ook goed te verteren, kwestie van proberen.
ik heb mijn formicarium laten maken bij de lokale glashandel (zeg maar) en heb nu een deksel ontworpen in de hoop dat ze er niet uit kunnen (zie foto) voorloppig eten mijn PP nog niets maar ik heb er honingwater bijstaan en vliegelarven voor het geval ze wakker worden.
ik ga het wel eens uittesten van die ragout.
alvast bedankt.
Groetjes Jimmy
ziet er erg netjes uit, tis te zien dat er vakmensen aan gewerkt hebben...
;) bedankt, ik ken zo hier en daar wat mensen he, die doen dat dan voor een prijsje :)
nu maar hopen dat alles goed komt met men miertjes.
Groetjes Jimmy
Er is eindelijk activiteit bij mijn PP, ze hebben een gedroogd vliege, dat ik in de voederbak had liggen, in hun nest gesleept. Dat wil zeggen dat ze eindelijk aan't het eten zijn en dat mijn koniginen hoopelijk snel eitjes zullen gaan leggen. ;)
Groetjes Jimmy
het eerste gedroogde vliegje hebben ze blijkbaar al verorberd, daar vind ik geen spoor meer van, en het tweede hebben ze ook in hun nest gesleept, van men vliegelarven of meelwormen hebben ze nog niks geten, de koniginen hebben verloopig nog geen eitjes gelegd denk ik, zie er nog geen. Maar ze doen het verloopig goed en daar ben ik al blij om.
Groetjes Jimmy