groete
Pagodin
Het Formicarium is 2 Meter op 60 cm groot.
groete
Pagodin
Nou dat is een flinke! :lol:
oke, ik zie er al naar uit om jouw foto's te kunnen bekijken 2m op 60cm dat is al een groot formicarium ;)
Groetjes Jimmy
Bij mij is trouwens F.Fusca, M.Rubra en L.Niger wakker van hun winterrust. Mijn andere 2 kolonies zijn helaas afgelopen jaar gestorven. Ik denk doordat ik zo slim was ze levend voedsel aan te bieden in de vorm van sprinkhanen en meelwormen en ze zo iets hebben binnengekregen wat de (jonge) kolonies heeft gedood. Bacterie of een soort parasiet.
In ieder geval geef ik mijn kolonies alleen nog vers gedood voedsel en ga ik dit voorjaar opnieuw beginnen met een kolonie F.Sanquinea en nog een Formica soort.
Zijn die allen al uit hun winterslaap, de mijne nog altijd niet (maar ik laat ze rustig doen) ;)
dat is minder, van die 2 kolonie's. Ik heb gelezen dat je de insecten beter in kookend water doet, je laat het water eerst koken en als het kookt haal je het van het vuur en dan doe je de insekten er één minuutje in en dan zoude alle bacterieën dood moeten zijn.
Groetjes Jimmy
Ik heb ondertussen wel de kachel aangezet op de "mierenkamer" waardoor het er dus nu een graad of 17,18 is. Het meest actieve zijn Formica Fusca, hier heb ik ook al nieuwe eitjes gezien net als bij Lasius Niger.
Dat je insecten eerst in kokend water moet leggen ben ik ondertussen ook (op een vervelende manier) achter gekomen!
;) ja... volgende keer beter. Ik vries ze ook nog in achteraf, ik kook er een heel deel in één keer en dan vries ik ze in, kom ik langer mee toe en ik denk niet dat het kwaad kan. In mijn kamer waar het formicarium staat is het +-20 graden maar mijn PP zijn nog altijd non-actief, ze leven nog wel dat heb ik al gechekt (elke dag bijna) khoop dat er snel wat leven in de boerderij komt ;)
Groetjes Jimmy
Voor de mensen die het niet aan't volgen zijn. mijn PP zijn ondertussen al wakker hoor ;) je kunt het hier volgen
http://www.antstore.net/viewtopic.php?t=3381
Groetjes Jimmy