Nee Lasius niger mieren kunnen niet steken.
Ja dat blok zal ruim voldoende zijn voor een kolonie van die grootte.
Had eerst zelf een kleiner blok en daar konden ze zelfs makkelijk in.
Over PTFE weet ik niet zeker,
maar volgens mij moet je er juist geen water opdoen heb ik een keer begrepen.
Wat gebruiken jullie tegen uitbraak?
PTFE en een deksel.
herhaling:
Als ik PTFE wil gebruiken om uitbraak te voorkomen dan moet ik het dus vochtig houden. Betekent dit dat ik er af en toe water op moet smeren (met een kwastje bijv.) of nieuw PTFE op moet smeren?
Welke siliconenkit kan ik gebruiken om het glas tegen het ytong te plakken?
Ik heb hier nog doorzichtige aquariumkit liggen maar ik weet niet of dat blijft plakken aan ytong?
Welke kit hebben jullie gebruikt?
PTFE moet je maar één keer aanbrengen het werkt net als het droog is niet als het vochtig is. Het gaat ongeveer 1 a 2 jaar mee eer je het moet vervangen.
Ik gebruik siliconen die je ook in badkamers kan gebruiken. Transparante Tec7 neem ik ook wel eens. Daar kan je alles mee aan elkaar lijmen. :)
Bedankt voor je antwoord! :grin:
Nog een vraag:
Als ik een aquarium wil gebruiken als buitenwereld dan moet ik er een gat in maken of laten maken.
Hoe of waar kan ik dat (laten) doen?
Je kan een glasboor kopen en het daarmee doen
Zo heb ik het met mijn aquarium ook gedaan ( 3 gaten )
Het is alleen geen eenvoudige klus :P
Wordt een duur grapje dan :shock: ,
nee dan koop ik een glasbassin via antstore...
Of je kan een plastiek bassin gebruiken als buitenwereld, daar kan je zelf veel makkelijker een gat in maken. En zo heb je ook geen last van siliconen hoeken. (normaal)
Ja maar dan kan ik geen PTFE gebruiken en weet ik niet of die andere anti-ontsnappingsmiddelen wel werken... Of die drogen iig uit en ik ben wel vaker een week weg dus dat moet ik niet hebben. :mrgreen: