Er zijn hier al een boel geboortegevallen geweest de afgelopen dagen (gele miertjes tussen het broed)! Ook ligt er dagelijks weer een flinke berg broed tegen het glas. Wanneer het koeler wordt, wordt dit dan weer dieper het nest in gedragen.
Welja, er hebben er weer een paar een spleetje gevonden (of geforceerd) bij een aansluiting. Flink veel tape er om heen gerold en hopen dat het even houdt. Ik zal ze binnenkort toch een nieuwe fourageerbak geven.
;) mss het beste. bij mij hebben ze nog geen opening gevonden. maar m'n kolonie is nog wat kleiner he ;)
alles lijkt heel goed te gaan, heb ze daarstraks voor het eerst een stukje krekel gegeven. enkele minuten later zaten er al 10 werksters op (de eerste keer dat ik er zoveel boven gronds samen zach) das al een goed teken. heb spijtig genoeg nog geen tijd gehad om het formicarium aan te passen. hoopelijk volgende week.
Als ik ze insecten voer ziet het binnen de korste keren al zwart er omheen. :D
De aanwas groeit gestaag, er is steeds ruimschoots broed voor handen en ik zie regelmatig jonge - gelige - werkstertjes door het nest banjeren, vooral in de buurt van het broed.
ik heb ze gisteren voor het eerst een kakkerlak gegeven, met als gevolg een drukte van weleer. echt mooi om te zien. zijn ze blijkbaar gek op.
heb ook voor de eerste keer een major gezien (denk ik) hij was in ieder geval al een beetje groter dan de werksters.
Ik ga mij geen kakkerlakken in huis halen, vind die beestjes weinig aantrekkelijk. De laatste tijd vang ik in de omgeving veldsprinkhanen die ik vervolgens invries. Dit bevalt me heel goed, maar als de zon zich terugtrekt doen de sprinkhanen dit natuurlijk ook.
ik geef de mijn ook wel eens veldsprinkhanen. lusten ze ook wel.
alle voederbeesten die ik geef doe ik eerst even in koukend water en vries ze dan in, heb ik altijd wat op voorraad en nooit last met ontsnapingspogingen. ;) wat bij kakkerlakken wel aan te raden is.
deze kolonie groeit zienderogen ;) heb gisteren tijdens het voederen al een 3tal majors gezien. er was er eentje bij dat 2 maal groter was dan de doorsnee minor.
I want pictures!! ;)
Ben echt razend benieuwt naar je kolonie.