Ja ja het is eindelijk zover! Heb van de week mijn eerste kolonie Lasius niger ontvangen van de welbekende Thomie ;) Het waren 15 werksters en natuurlijk een Gyne, maar tijdens transport is het reageerbuisje gebroken en een werkster is klem koment te zitten tussen het glas en karton :( Dus nu nog 14 werksters en 1 Gyne! Overigens zijn er nu 5 poppen en rond de 20 larfjes... Eitjes zijn niet te tellen zitten in het watje gestopt na de verhuizing :P Ik ben van plan ze in het reageerbuisje te houden tot ze 35-40 werksters hebben en ze dan te verhuizen naar een klein ytong/gips nest met een grotere plexiglas buitenwereld! Zodra mijn ouders terug zijn van vakantie en ik een goede camera tot mijn beschikking heb zal ik fotos posten ;)
pulse
Leuk om te horen pulse. Veel succes met je kolonie. ;)
Ja ik heb de eitjes gezien ;) Het is een aardig hoopje denk rond de 20+ eitjes :) En ik denk dat 1 of 2 poppen zeer binnenkort uitkomen :)
Wat vervelend dat de reageerbuis gebroken is! . Ik had het nog in karton gedaan met blokjes die afstand moesten houden :S ..
Die TNT weer ;) .
Ik ben blij te horen dat ze het overleefd hebben :) . Hopelijk heb je nog jaren plezier van deze kolonie ;) .