ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> beschrijving hoe houd ik mieren (F)
 [1]   [2] 

Click to view full story of "Winterslaap"

klapie: Winterslaap (4. Nov 2006 22:21)

Mijn mieren staan nog binnen, zijn super actief, eten vliegjes bij het leven (Als ik 10 fruitvliegjes in de bak plaats zijn ze in een uur weg), ze hebben een hoop eitjes (kan ze goed zien liggen ongeveer 20), kortom een levendig zooitje.
Nu weet ik dat een winterslaap hard nodig is.
Het is wel erg lang warm geweest, dus zelfs buiten in de schuur zou het nog niet echt winteren zijn.
Gaan ze vanzelf, door hun klokje, al minder eten en levendig worden, maw geven ze aan dat het tijd is voor de winterslaap of moet je daarvoor de temperatuur naar beneden brengen?
Kan ik nog doorvoeren of moet ik dan afbouwen?

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?

Klapie

Pagodin: (5. Nov 2006 16:24)

Hallo Klapje

Ik zelf breng mijn Temperaturr naar beneden. Mieren hebben well een klokje, maar oondanks de rare natur werkt dat niet meer zo lekker :)
Draai de Temperatur, iedere dag better minder, een niet meer zoveel voer geven. Dan begine die mieren hun op winterslapp te stellen.

Geluk :)
en Groete
Pagodin

JimmyVe: (6. Nov 2006 16:41)

Dat is idd de beste metode. Gelijdelijk aan de temperatuur laten zakken en wat minder eten geven, als de temperatuur zakt gaan ze zowizo minder eten hoor.
Het is idd het beste om europese mieren een winterslaap te laten doen, zo kan de konigin wat rusten.

off topic: Pagodin, dat is lang geleden. ;)

Pagodin: (6. Nov 2006 20:38)

off topic: dat is wel waar :) had probleme maar is voorbij
groete
Pagodin

klapie: (6. Nov 2006 21:29)

Dank voor reply.

Ben blij dat het off topic hier gebeurt, een ontroerend moment

JimmyVe: (7. Nov 2006 19:17)

;)

Hoe is het ondertussen met je miertjes gesteld ?

klapie: (7. Nov 2006 22:56)

Goed,
Ze zijn van de woonkamer naar de zolder gegaan. Het is daar een stuk kouder. Ze eten al minder,maar bouwen als gekken aan nieuwe kamers!
De reden daarvoor, mij niet duidelijk.

JimmyVe: (8. Nov 2006 00:06)

Mss is het temperatuurverschil te groot ?

klapie: (12. Nov 2006 21:46)

Nou dat valt mee, het scheelt 5 graden. Ik heb eerder het idee dat ze zich beregoed voelen.
Het is de bedoeling om ze van de zolder naar de schuur te brengen, over een week of twee.

Klapie

JimmyVe: (12. Nov 2006 22:14)

Dat gaat zekerenvast wel lukken. 5 graden verschil in één keer is haalbaar.

[1]   [2]