ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> beschrijving hoe houd ik mieren (F)
 [1]   [2]   [3] 

Click to view full story of "Mijn eerste ytong nest"

Gortello: Mijn eerste ytong nest (22. Mär 2010 17:44)

Hallo ik heb vandaag een ytong blok gekocht voor mijn eerst kolonie maar ik heb geen iedee of het geschikt is en hoe ik 1 kant vochtig kan maken en houden en de andere kant droog kan houden.

even 3 foto's:
DSC00532.JPG
DSC00533.JPG
DSC00534.JPG

ik zat zelf te denken om een gaatje te boren in de bovenkant waar ik dan elke keer als het droog is een beetje water in giet maar zijn er nog betere opties :?:

JimmyVe: Re: Mijn eerste ytong nest (22. Mär 2010 20:56)

Ik vermoed dat je opteerd om een verticaal nest te maken ?
Je kan gaten boren aan de bovenkant maar dan moet je dikwijls water bijvullen. Je kan ook 1 gat maken en daar met siliconen een stuk plastic fles (drank fles, bodem snij je eraf en het bovenste deel doet dan meer deel als trechter) in het gat vast monteren. Dan kan je deze vullen en kunnen ze een paar dagen verder met de watervoorraad. :)

Mss de indeling ietsje simpelere houden. Maar dat is mijn mening. ;)

Gortello: Re: Mijn eerste ytong nest (22. Mär 2010 23:08)

het begin na een paar uur hard werken
DSC00535.JPG
DSC00536.JPG

Gortello: Re: Mijn eerste ytong nest (23. Mär 2010 18:15)

Ik vermoed dat je opteerd om een verticaal nest te maken ?
Je kan gaten boren aan de bovenkant maar dan moet je dikwijls water bijvullen. Je kan ook 1 gat maken en daar met siliconen een stuk plastic fles (drank fles, bodem snij je eraf en het bovenste deel doet dan meer deel als trechter) in het gat vast monteren. Dan kan je deze vullen en kunnen ze een paar dagen verder met de watervoorraad. :)

Mss de indeling ietsje simpelere houden. Maar dat is mijn mening. ;)

trekt het water dan niet helemaal door het ytong blok heen op moet je er watjes voor doenof hoe zit dat :?:

JimmyVe: Re: Mijn eerste ytong nest (23. Mär 2010 20:10)

Het water zal zich wel verspreiden maar niet over de gehele ytong blok.

Gortello: Re: Mijn eerste ytong nest (23. Mär 2010 21:58)

Een paar blaren verder morgen en donderdag nog even zwoegen en dan is het meeste gehak en geschraap klaar dan nog slangetjes kopen en vinden dan er achter zien te komen hoe ik de glasplaat er op moet lijmen en glasplaten aan elkaar plakken voor de buitenwereld daar waarschijnlijk meer over in weekend.

Karsten1997: Re: Mijn eerste ytong nest (24. Mär 2010 20:04)

Ziet erg al goed uit! :wink:
Wat mij beterf zou lijmen het makkelijk zijn, Moet je wel bij de gamma ofzo. een sterke lijm kopen.
Even omdat ik geintereseert ben hoor maar:
Wat voor een mieren gaan je er in doen?
En het is een heel groot blok, hoe zit het dan met de buiten wereld enzo. ?
Mvg,
Karsten

Gortello: Re: Mijn eerste ytong nest (24. Mär 2010 21:30)

Het nest is zo goed als klaar alleen nog buisjes kopen/vinden daar nog gangetje naar toe maken plek nog niet zeker en kit halen voor de ruiten voor de buitenwereld laat ik later meer van horen de maten zijn al wel bekent:
LxBxH
40x45x20
is al gesneden maar moet nog een houtwerkje omheen voor stabiliteit ben er nog niet achter of er een deksel op moet.

nog even de foto van het nest en dan laat ik volgende reply weer meer horen.
DSC00539.JPG
zoals je ziet ben ik er ook nog niet achter wat boven of onder is :D

Gortello: Re: Mijn eerste ytong nest (25. Mär 2010 22:30)

Na een uur hard denken heb ik het gevonden :idea: bij ''hobbyhuis'' een mooi slangetje van 2meter nog wat lang genoeg denk ik

DSC00542.JPG
alleen nog wachten :| op hulp van de buurman voor het maken van de buitenwereld en voor het houtwerk op mijn oom en dan is het bijna mierwaardig :D

Gortello: Re: Mijn eerste ytong nest (26. Mär 2010 15:38)

Alvast een voorproefje van de buitenwereld
is nog niet gelijmt alleen nog maar met plakband vastgeplakt hopelijk morgen vastgekit en waterdicht
DSC00545.JPG

[1]   [2]   [3]