ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> beschrijving hoe houd ik mieren (F)
Click to view full story of "Myrmica rubra"

Krabbie: Myrmica rubra (1. Okt 2009 10:38)

Myrmica rubra is wel iets agressiever lijkt me,
maar bij het jagen winnen Mr wel zeker. Ze kunnen namelijk steken en Lasius niger kan dat niet. :twisted:

jeffrey432: Re: Camponotus ligniperda 6 maanden (17. Okt 2009 21:11)

Heb myrmica rubra zelf ook maar wie laat zich dan ook steken :P gewoon niet je hand erin doen.

Myrmica rubra genoeg eten geven en drinken en ze groeien hartstikke snel.

Krabbie: Re: Camponotus ligniperda 6 maanden (19. Okt 2009 14:58)

Heb myrmica rubra zelf ook maar wie laat zich dan ook steken :P gewoon niet je hand erin doen.

Myrmica rubra genoeg eten geven en drinken en ze groeien hartstikke snel.
Ik ben ook niet gestoken hoor ik zeg alleen maar dat M. rubra het kan en ook gebruikt bij jagen.
Hun gif is trouwens hetzelfde als dat van een brandnetel(volgens mij methaanzuur ofwel mierenzuur) en een M. rubra-steek zou ook met een brandnetelsteek te vergelijken zijn. :mrgreen:

mvegt19: Re: Camponotus ligniperda 6 maanden (19. Okt 2009 15:38)

met andere woorden, myrmica rubra zal makkelijker grotere insecten kunnen overmeesteren dan lasius niger, correct??
Ligniperda zou je zeggen dat ze zo groot zijn dat ze makkelijk nog veel grotere prooien kunnen overmeesteren, jammer genoeg zijn ze liever lui dan moe, en hebben een afkeer tegen alles wat nog leeft. ze wachten liever nog een dagje tot een insect uit zichzelf dood is gegaan dan er een paar keer in te bijten:(

JimmyVe: Re: Camponotus ligniperda 6 maanden (19. Okt 2009 19:24)

Kleine kolonies zijn meestal minder actief, dat is bij elke soort zo. Ik zou niet zeggen dan Myrmica rubra grotere insecten aankan, het is het aantal mieren dat ook een grote rol speelt.

BTW: we gaan hier wel wat off topic, dus ga ik dit topic opsplitsen.