ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> beschrijving hoe houd ik mieren (F)
 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12] 

Click to view full story of "Dagboek: Camponotus ligniperdus"

Karsten1997: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (27. Apr 2010 18:47)

Nou dat is mooi van die eitjes! :D
Camponotus ligniperda en Myrmica ruba drinken allenbei honingwater. Je kan op de shop zien wat voor een soort ze drinken.

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (27. Apr 2010 22:06)

honingdauw van bladluizen
en ja ik ben ook erg blij met de eitjes
Nou dat is mooi van die eitjes! :D
Camponotus ligniperda en Myrmica ruba drinken allenbei honingwater. Je kan op de shop zien wat voor een soort ze drinken.

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (27. Apr 2010 22:11)

dag 25: heb de verdwaalde mier kunnen vangen en in het andere slangetje kunnen doen nu zijn de konining de eitjes en de 4 werksters weer herenigt :D ook merk ik dat de koningin na 10 's avonds actiever is dan 'smorgens en 'smiddags ook wil ik weten hoelang de mieren kunnen zonder buitenwereld want ik ben nog steeds aan het w88 op een myrmica ruba kolonie op de antstore shop die onder de €10,- is dus kan ik mijn spullen ook nog niet kopen

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (28. Apr 2010 17:06)

dag 26: ze zorgen nog steeds goed voor de eitjes en hebben waarschijnlijk nog geen honger want het eten is nog niet verplaatst 2 bijen en 1 meelworm allemaal dood morgen het laatste bericht en dan 6 dagen even niks omdat ik dan op vakantie ben mijn oom vult als het goed is elke dag het water even bij en dan moet het goed zijn op de buitenwereld moeten ze dus nog maar even 2 weken w88 helaas

Karsten1997: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (28. Apr 2010 17:54)

Oke, fijne vakantie.
Maar volgends mij hoef je ze zoveel bijen enz. niet te geven hoor ;)
Gr, karsten

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (28. Apr 2010 20:42)

ja ik vang ze en dan stop ik ze er in hebben ze teminste genoeg en ze gaan waarschijnlijk toch niet schimmelen :D

j.b.k.: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (28. Apr 2010 21:02)

als je ze bijen voert k^hoe weet je dat ze het gif niet eten en dat ze ertegen immuun zijn verder voer ik mijn lasius niger van alles en nog wat als ik het vind maar het valt me wel op dat als je ze dagelijks voert ze niets eten.

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (28. Apr 2010 21:08)

op antstore staat dat je ze dit soort beesten vooral kan voeren daaronder vallen ook wespen hommels enz. dus ze worden speciaal genoemd en anders als ze het niet vertrouwen laat hun instinct het waarschijnlijk wel liggen

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (29. Apr 2010 11:06)

dag 27: ze doen niet erg veel waarschijnlijk vanwege het aantal heb 6a7 eitjes ook heb ik net toen ik even de tent afbrak een rare mier gezien ik denk myrmica ruba ze is rood met zwarte vlekjes en is iets anders dan ik van deze soort gewend ben ben benieuwt of het een koningin is ik zet er zo nog even een paar ruba wersters bij omdat ze toch polygyn zijn dan moet dat kunnen denk ik en anders heb ik pech ik hoop over een paar dagen eitjes te zien dan weet ik dat het een koningin is ze zitten nu in het buisje van mijn verjaagde camponotus wie zich goed redden in het ytong nest

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (5. Mai 2010 18:41)

geen eitjes bij myrmica maar toch denk ik nog dat het een koningin is omdat die een stuk langer is dan de werksters die ik er bij heb gevangen en bij der kont duidelijk 2 bolletjes voor zitten om te steken wat ik bij de anderen niet kan zien ook heb ik dezelfde dag nog zo'n mier gevonden en nog 1 maar die heb ik niet tepakken kunnen krijgen ik ga zo nog meer werksters er bij doen en dan maar kijken wat ze doen ik heb ze nu in een bakje zitten met een buisje omdat ik gelezen had voordat ik weg ging dat ze er niet lang in konden zitten

Dag 33 :?: : er zijn eitjes bij gekomen volgensmij want het balletje is een stuk groter dan voordat ik weg ging het is nu een stukje groter dan zo'n balletje wat je in zo'n pistooltje doet van de kermis ongeveer 0,6cm doorsnee ben er erg blij mee de eitjes tellen doe ik morgen als mijn mobiel weer vol is zodat ik licht heb ook heb ik nu een vergrootglas om alles beter te bekijken al met al de kolonie groeit snel na de ramp met de meikever alleen ben ik wel een werkster kwijt dood of gewoon goed verstopt maar als die dood is moeten ze em op hebben gegeten als iemand ergens foto's van wil zien kom er mee dan zal ik kijken of het mogelijk is het op de foto te krijgen :D

[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12]