thanks, daar had ik nog nooit van gehoord ;)
zolang je kolonie er niet onder lijd zullen ze wel niet schadelijk zijn, zouw ik toch denken.
Groetjes Jimmy
Ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken. De wasmotlarven blijven dagen liggen. Zo heb ik er al de nodige moeten verwijderen.
Is het mogelijk dat de voedselbehoefte van een kolonie kan schommelen? B.v minder interesse in voedsel wanneer veel larven zich gelijktijdig verpoppen?
Er is ook verminderde activiteit te bespeuren. De fourage ploeg bestond eerst uit ± 8 dieren, nu slechts 2.
dat zouw best kunnen (heb dit bij mijn PP ook voor) maar ik heb met MR geen ervaring.
Groetjes Jimmy
Ik heb vandaag 5 huisvliegen neergelegd. Deze waren binnen een uur weg :?
Gekke beesten.
;) mss zijn ze de wasmotlarven moe gegeten ;)
Jimmy
Ik vrees het ook.
Ondankbare. Heb ik eerst voor € 30,- aan tarwezemelen en glycerine uitgegeven om een wasmotten kweek op te zetten, kan ik nog gaan vliegenmeppen. :lol:
Mijn MR hebben wel een vuilnisbult helemaal achterin het formicarium maar ik heb een ytong nest met een arena gevuld met zand en daar zover mogelijk weg van het nest is de vuilnisbult.
@menph: ;) lol, veel succes met het vliegenmeppen ;) btw: geef jij die vliegen gewoon zo ?
@awesome: laat jij die vuilnisbelt liggen of doe jij die ook weg na een tijdje ?
Jimmy
Ik laat hem liggen tot ze de koeling in gaan voor de winterslaap, dan haal ik het weg omdat het anders kan gaan schimmelen, aangezien de arena nu gewoon droog is vind ik het niet nodig om op te ruimen, het staat wel leuk zo'n begraafplaats ;)
;) decoratie.
ik ben ook van plan om MR te houden (ben aan het uitkijken voor een formicarium) ik ben wel niet zo gek van Yton.
Mijn ander formicarium heb ik laten maken in glas, maar daar moest ik 3 weken op wachten, vond ik net iets te lang.
deze heb ik gevonden in de antstore shop,
- Glass basin 30x20x20 cm with farm area
- Glass 30x20x20 cm apartment
- Glass basins 30x20x20 cm with panoramic display
maar ze lijken mij zo klein ? niet ... weet nog niet goed welke van de drie het meest geschikt is.
Jimmy