dag 7:
vandaag waren de mieren net zo als altijd veel in hun nestje.
Is dat erg of is het gewoon normaal?
ik hoop dat ze snel naar het y-tong nest gaan verhuizen.Want ik heb een nieuwe buiten wereld gekocht.
ik sluit hem pas aan als ze verhuist zijn. er komen snel nog foto's van hun nieuwe buiten wereld
dag 8:
vandaag is er weer geen een mier in de buiten wereld geweest. Dus ze eten ook niet.
Ik heb vandaag een bureau voor de mieren gemaakt (achter het raam). daar kan ik al mijn buitenwerelden op zetten.
er zitten nog steeds mieren in het y-tong blok.
hier nog een foto's van de nieuwe buiten wereld
https://lh3.googleusercontent.com/_oxKdlsJzWzU/TcrOGzjln8I/AAAAAAAAAFM/j9BMYBzUKng/s640/10052011523.jpg
dag 9:
vandaag weer geen mier in de buiten wereld ik weet niet waarom.
wel altijd mieren in het y-tong blok.
Ik heb het nieuwe bureau geplaatst foto's komen morgen.
Zorg er voor dat je ze niet teveel aan het bekijken bent. De kolonie heeft erg veel rust nodig. Het beste kun je maar heel af en toe in het nest kijken(ongeveer 1x per week maximaal)
Verder is het logisch dat de mieren niet erg veel in de buitenwereld zullen zitten hoor. Het is een kleine kolonie en die zijn extra voorzichtig met hun werksters. Ook hebben ze een stuk minder voedsel nodig, omdat er nog maar weinig larfjes en werksters zijn.
dag 10:
er zijn al een paar larven in poppen veranderd dat ziet et wel grappig uit.
in het y-tong blok liggen 4 lijkjes :cry: ik weet niet waarom. Er zijn weer geen werksters in de buiten wereld geweest.
hier nog de foto van het nieuwe bureau
https://lh4.googleusercontent.com/_oxKdlsJzWzU/Tc1RFrigitI/AAAAAAAAAFo/10Hxe811654/s512/13052011535.jpg
ps: Dit wekend ben ik weg dus kan ik niet schrijven over mijn mieren
en dankje voor je reactie maar ik vond het raar dat ze niet actief waren. Wand ik heb ook een kolonie lasius niger
die ongeveer 70 werksers heeft die nog veel actiever is (mijn Myrmica rubra hebben er meer al honderd)
Tja ik weet ook niet echt wat er zou kunnen zijn... Dus ik neem aan dat ze gewoon even niet zou actief zijn...:D Kan gebeuren, wij kijken ook tv als we er zin in hebben..:P
Maar als je gewoon zoorgt dat ze genoeg suikerwater en dood-voedsel hebben, zou ik me geen zorgen maken! ;)
ik denk gewoon dat ze even moeten wennen.
dag 13:
Vandaag waren de mieren wat actiever. Er liepen een paar mieren in de buiten wereld. :grin:
ik heb ze nog wat suiker water gegeven daar kwamen niet zo veel mieren op af. :) :D =D>
dag 14:
er zijn vandaag geen mieren in de buiten wereld geweest.
Er staat wel altijd een bewaker voor de ingang.
in het y-tong nest liggen veel lijkjes ik weet niet waarom :( .
weten jullie dat misschien?
Zoals eerder aangegeven moet je de dieren IN het nest complete rust geven. Elke keer dat je kijkt veroorzaak je stress. Mieren zijn hier heel erg gevoelig voor!
Verder zou het kunnen dat de temperatuur of vochtigheid niet goed is.
Geef ze alsjeblieft gewoon complete rust in hun nest!!! Maximaal 1 x per week even kijken of alles nog goed gaat :!: