dag 7: heb de mieren nu al een week en ze hebben al veel actievitijd laten zien wat ik niet had verwacht ook zitten ze te graven dus ik denk dat ze daarmee zeggen we zoeken een groter nest dus die ga ik komende week maken zodat het hopelijk volgendeweek zondag af is en ze er in kunnen hier even 2 foto's
Mooi hoor! Leuk dat het zo lekker gaat! :D
dag 8: heb ze vandaag niet echt kunnen bekijken omdat ik vandaag een wedstrijd had en ben ook flink verbrand:( ik denk dat het wel goed met ze gaat vooral omdat ze met zoveel zijn komende week even geen berichten tenzei ze iets doen dan dat ze normaal doen
dag 10 : slecht nieuws ze zijn gaan graven in de buitenwereld en ik kan de koningin nu niet meer vinden in het buisje wel is er nog en werkster en broed misschien is ze goed verstopt en zo niet wat moet ik er tegen doen :?:
Je hbet dus het buiten wereld zand nat gemaakt? Dat moet je niet doen...
Hoe diep is het zand? En je kan er niks tegen doen als ze er eenmaal in zitten. Tezij je ze uitgraaft maar dan heb je een heleboel doode...
nee niet natgemaakt is droog
misschien was het gips nog een beetje vochtig maar ik maak de grond gewoon droog en dan komen ze vanzelf wel terug hoop ik het broed houden ze toch nog in het buisje dus hopelijk komt het goed en anders gewoon wachten tot dat ze er achter komen dat het niet zo leuk is daar
Laten we het hopen ;)
dag 12: heb eergisteren toch de mieren uitgegraven en er zijn misschien 1tot 3 doden gevallen en misschien wel geen 1 hoogstens een beedje broed wat ik niet heb kunnen vinden er was wel heel veel broed meer dan 30 larven eitjes onbekend want die heb ik niet kunnen vinden
Tja, toch het risico....
Maar ja je hebt ze nu.
Dag 13: alles gaat zijn gangetje en ze hebben ongeveer 37 larven sommingen zien een beetje zwart en een aantal eitjes verder wil ik gaan beginnen met nest maken allen zou ik er verstandig aan doen om aan 2 kanten kamers te maken van 3 cm diep het blok is 10 cm het is dus mogelijk alleen krijg ik dan geen problemen met kijken