ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> beschrijving hoe houd ik mieren (F)
 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12] 

Click to view full story of "Dagboek: Camponotus ligniperdus"

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (6. Jun 2010 20:31)

hij lijkt sterk op Formica (Serviformica) cunicularia dus ik vermoed ook dat het deze soort is
ook heb ik een gevleugelde mier gevonden die op de rode bosmier lijkt alleen dan is de thorax bovenkant ook zwart ik vermoed dat het Formica (Serviformica) rufibarbis is

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (13. Jun 2010 12:24)

dag 74 de eitjes zijn zeer groot dus waarschijnlijk zijn ze komende week larvjes geworden ze zijn wel 2 weken oud maar zal nooit precies 2 weken zijn denk ik ook denk ik dat het beter is als ik ze weer in het buisje doe ze eten namelijk zeer weinig ze hebben wo wel een vlieg op denk ik want die wie dood was heb ik niet meer terug gevonden of eten ze niet zoveel? verder gaat het denk ik wel goed met ze :)

j.b.k.: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (15. Jun 2010 15:01)

alsik jouw was dan zou ik ze gewoon met rust in het ytong nest laten

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (15. Jun 2010 15:03)

dag 76 heb gisteren het ding open gebroken en ze gevangen vandaag heb k het nest weer gemaakt er is 1 eitje gesneuvelt de rest hebben ze nog

j.b.k.: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (15. Jun 2010 15:06)

als je wilt dat ze snell een groote kolonie woorden dan meot je ze gewoon met rust laten want elke keer als je ze op pakt en ergens anders in doet dan krijgen ze stress en te veel stress kan ook een koninin niet hebben en gaat ze op een dag dood.

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (15. Jun 2010 16:35)

dit moest want anders konden ze geen voedsel halen

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (23. Jun 2010 17:25)

dag 84: 1 werkster is gestorven aan ouderdom de eitjes nog steeds geen larven ik hoop dat het deze week nog gebeurt maar ik vrees van niet iemand tips om het proces iets te versnellen het zijn meer dan 16 eitjes dus als alles goed gaat ben bang van niet dan heb ik weer goede hoop verder is het nest voor deze soort nu helemaal lek dicht en verder af der werksters zijn nog niet zo opzoek naar voedsel maar er ligt genoeg een dode vlieg en een halfdode meeltor ook valt de nieuwe bodem in de smaak zowel bij deze als mijn andere kolonie

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (26. Jun 2010 21:44)

dag 87: kan op het moment nog maar 1 werkster vinden denk dat de andere gestorven en opgegeten is verder nog steeds geen larfjes :( of misschien wel maar nog niet duidelijk te zien verder heb ik 2 nieuwe nestjes gemaakt vandaag maten 10x19,5x7 als de kit morgen droog is dan maak ik de omstandigheden in het nestje goed en in het andere nest ook goed alleen te groot en door warmte barst in ruit de omstandigheden droog en licht verder hebben ze nog 16+ eitjes ben alleen bang dat de koningin sterft voordat ze uitkomen als alles aan het begin goed was gegaan dan had ik nu al 20 werksters gehad laten we hopen op nog een beetje geluk voor de kolonie en mij :roll:

j.b.k.: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (26. Jun 2010 22:08)

geloof je me nu dat je ze met rust moet laten??
en waarom denk je eigelijk dat de koningin sterft?

Gortello: Re: Dagboek: Camponotus ligniperda (26. Jun 2010 22:10)

het eerst snap ik ff niet waarschijnlijk door een afentoe kort geheugen en het 2e omdat waarschijnlijk de laatste werkster ook sterft voordat ik poppen heb 2 weken kan ze waarschijlijk wel zonder voedsel zijn sterke beesies

[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12]