misschien is het wel een formica soort maar het is geen F ormica fusca want die zijn iets kleiner want die lopen in de tuin van een vriend van me en het is zeker ze hebben eitjes
dag 54: ik ben er nu 100% zeker van dat het eitjes zijn het zijn er meer dan 10 voor zover ik kan zien verder gaat het goed met ze en het nest word langzaam maar zeker vochtig
meschien als je het nest warm maakt dat ze er dan in gaan wonnen?
dat doe ik zodra ik een afdek plaat heb en die ga ik dit weekend halen
dag 55: de buitenwereld was nog niet droog dus die laat ik nu tot zondag drogen in de zon zodra dat geberut is dan hebben ze een buitenwereld verder gaat het goed et ze
dag 59: heb gisteren ze toch nog maar voor de laatste keer geholpen heb ze maar even in het nest geblazen want ze durfden nog niet om onderzoek uit en ik vond het vochtrisico te groot in het slangetje en met succes want ze blijven ga vandaag de afdek plaat maken en halen en dan laat ik ze een weekje met rust dan zal ik wel larfjes hebben hopelijk
dus nu heb je je mieen in een verlichtnest liggen????
dag 60: Heb de plaat gemaak en er voor gehangen laat nog een beetje licht door als ik de lamp er op schijn maar de verf was op dus kon geen 2e laag aanbrengen verder heb ik zojuist de eerste 5 meeltorren ondekt dus nu heb ik alleen nog eitjes nodig en dan heb ik alle stadia verder gaat het goed met Akina en de werksters en de eitjes
dag 63: de mieren hebben geen grip zoals ik misschien al had gezegt dus moet ik het nest weer aanpassen hier wacht ik zobizo mee tot dat de eitjes larfjes zijn of misschien wel cocon maar daar denk ik nog even over verder doen ze het goed
Op deze foto is het niet mogelijk om te kunnen bepalen welke soort het is. (dat is met een goede foto al lastig genoeg)