ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> hulp voor beginners (F)
 [1]   [2] 

Click to view full story of "wie o wie weet dit???"

mieghommel: wie o wie weet dit??? (8. Mai 2008 12:36)

weet iemand welke soorten leuk zijn om over te schakelen?(van lasius niger) :wink:

mieghommel: (8. Mai 2008 13:10)

nog een vraag:houdt de myrmica rubra eingelijk een winterslaap.

JimmyVe: (8. Mai 2008 17:41)

Myrmica rubra lijkt me leuk om de overschakeling te maken. ;)

Elke Europeese mier houd een winterslaap van 4-6 maanden. Zuid-Europeese mieren 2-4 maanden. Exotishe doen dan weer geen winterslaap.

mieghommel: (8. Mai 2008 19:10)

nog een vraag wat is beter een y-tongnest of een zand nest.

JimmyVe: (8. Mai 2008 21:41)

Zand nest is meer natuurlijk. Maar bij een y-tong nest heb je beter zicht op de kolonie in hun nest. De meeste soorten kunnen goed overleven in een y-tong. Deze kan je ook perfect vochtig houden. Bijna al mijn kolonies zitten in een y-tong. Sommige niet omdat ze door de y-tong kunnen doorgraven.

mieghommel: (9. Mai 2008 11:03)

hoe zit een y-tong nest eingelijk in elkaar.

JimmyVe: (9. Mai 2008 16:42)

Dit is eingelijk de opstelling.

Je maakt kamers en ganen in de y-tong door middel van een dremel of bovenfrees. Je kleeft er plexi glas op en maakt er een buitenwereld aan vast, dat is al :)

mieghommel: (10. Mai 2008 10:24)

dank je :D ,welk soort mieren zitten daarin?

JimmyVe: (10. Mai 2008 14:43)

In dit nest Formica rufibarbis maar bijna al mijn nesten zien er zowat hetzelfde uit hoor. ;)

thomie: (11. Mai 2008 11:41)

Ik wil denk ik ook wel een Myrmica rubra bestellen, maar ze hebben geen 0-3 werksters meer :( .
Een Myrmica rubra nest kan meerdere koninginnen bevatten, vandaar dat ik waarschijnlijk 5 koninginnen koop.

[1]   [2]