ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> hulp voor beginners (F)
 [1]   [2]   [3]   [4]   [5] 

Click to view full story of "nieuw ideetje"

mvannunen: nieuw ideetje (7. Feb 2008 13:50)

Dit is het idee.

Als je een ytong/basin setup hebt dan maken de meeste reservoirs in hun ytong wat ten koste gaat van de ruimte voor een nest.

Nou had ik dit bedacht boor 2 gaten ongeveer 1 cm diep in je ytong. Neem dan een luchtslangetje wat je ook normaal voor een lucht pompje gebruikt sluit die op de gaten in je ytong met behulp van een T-stukje. Sluit hem dan ook aan op een water resevoir (bijv. een fles). hang het resovoir op en je ytong word vochtig gehouden.

Voordeel: Groter reservoir dus minder frequent bijvullen, meer ruimte voor kamers en gangen in ytong.

Nadeel: ziet er misschien wat minder uit.

JimmyVe: (7. Feb 2008 18:34)

Hey Mike, dit is een heel goed idee, heb er op een frans forum ook al voorbeelden van gezien, en het werk blijkbaar zeer goed.

thomie: (8. Feb 2008 15:13)

Het lijkt mij ook een goed idee! :) . Je moet er wel op letten dat de slangen goed in het Y tong vast zitten, anders loopt het over en verdrinken je mieren miss.
Er komt iets meer waterdruk op het Y-tong maar dat zal vast niet voor problemen zorgen :p .

JimmyVe: (8. Feb 2008 18:29)

Het enige echte probleem dat ik met deze opstelling kan vinden is dat je weer een ontsnappingsmogelijkheid meer hebt. Voor de mieren bedoel ik dan he. ;) Je moet er voor zorgen dat het buisje dat van het waterreservoir naar de y-tong gaat het gat goed afsluit.

thomie: (8. Feb 2008 18:50)

Je kunt ook het waterreserve in het nest maken (een bakje tegen de wand lijmen). Maarjah dan heb je weer zown ding in het nest zitten :p

JimmyVe: (8. Feb 2008 20:31)

Het zou een oplossing zijn maar zoals je zei, dan zit je weer met zo'n onding in je farm. ;)

mvannunen: (9. Feb 2008 11:16)

nne man gewoon de slang door je stop heen maken en daarboven je ptfe

thomie: (9. Feb 2008 12:52)

jah het is idd niet heel moeilijk, gelukkig heb je een door die fout van antstore een gat in je nest :p daar kun je gemakkelijk de slang doorheen laten lopen. :)

mvannunen: (9. Feb 2008 16:26)

haha tsja achja had gister me ytong gemaakt maar had de hele tijd in me hoofd dat me bak 35 x25 x25 was maar hij is 35x 25 x 20 dus ik had me ytong ook 20 hoog gemaakt dus moet een keer overnieuw gelukkig heb ik genoeg materiaal in 1 keer gekocht :P

thomie: (9. Feb 2008 16:59)

he he :p foutje kan gebeuren :P .
Ik heb oowk een domme fout gemaakt Het nest wou ik 25x35x2 maken snij ik het plexiglas uit op 25x25 :( .
Maarjah nu weet je ook weer hoe je Y-tong moet bewerken :P , Als je dat water systeem nu pas had bedacht had je de bovenkant eraf kunnen halen :P /kan dat nu niet meer? (ingang aan de bovenkant).

[1]   [2]   [3]   [4]   [5]