ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> hulp voor beginners (F)
Click to view full story of "nest uitgraven"

daan gollum: nest uitgraven (14. Jun 2007 13:59)

ik wil graag een lasius niger koningin vangen. ik heb al meerdere nesten uitgegraven maar ik kan de koningin niet vinden.

weet iemand hoe ik de koningin moet vinden?

mpke: (14. Jun 2007 17:33)

wachten tot de bruisvluchten en dan kan je ze gewoon van de grond rapen.
en moest je een kolonie uitgraven mag je niet enkel de koningin nemen maar ook werksters, eitjes, larfjes en cocons omdat de koningin maar 1 keer in staat is om alleen een kolonie op te starten.

McK: (14. Jun 2007 17:49)

Waarom zou je ze uitgraven terwijl er op dit moment honderden op de stoep lopen :D

daan gollum: (14. Jun 2007 18:20)

dank je voor de tip, er zitten op de stoep voor mijn huis heeeeeeeel veel mieren nesten dus het gaat wel lukken.

1 vraagje nog, waneer is die vlucht ongeveer

McK: (14. Jun 2007 18:28)

Vandaag is het bij mij de tweede keer al...
Dus bij u zal da ook nie lang meer duren en aangezien je veel mieren ziet op de grond, wil dat waarschijnlijk zeggen dat ze de gangen aan het verbreden zijn voor de koning en koningen buiten te laten, goed kijken dus!
Zorg wel dat je alleen de koninginnen zonder vleugels vangt, met die andere kun je niks aanvangen.

Deze koninginnen heb ik vandaag gevangen.

http://users.pandora.be/McKillaboy/nigerkoninginnen.jpg

daan gollum: (14. Jun 2007 18:43)

by the way, er is tog geen vlucht wanneer het regent???
aan gezien het nu regent:p

wielrenner: (14. Jun 2007 19:30)

Heb net even buiten gekeken, zag er eentje lopen. Die had nog wel vleugels dus die heb ik maar met rust gelaten. Hopelijk morgen meer geluk.

JimmyVe: (17. Jun 2007 13:12)

De bruidsvluchten kunnen nog een hele zomer plaatsvinden dus de kans is groot dat je er zeker nog wel eentje zal vangen. ;)

@McK: laat je ze zo samen in een bak zitten ? zo gaan ze dus geen kolonie starten hoor. ;)

McK: (17. Jun 2007 16:00)

De bruidsvluchten kunnen nog een hele zomer plaatsvinden dus de kans is groot dat je er zeker nog wel eentje zal vangen. ;)

@McK: laat je ze zo samen in een bak zitten ? zo gaan ze dus geen kolonie starten hoor. ;)

Neen, ze zitten daar voorlopig omdat ik geen proef buisjes meer heb ;)