nou had voor dat ouwe systeem gekozen, goedkoop niks extra's geen geklooi. alleen af en toe wat water toevoegen.
Ja ben alleen 4 uur bezig geweest met deze ytong maar hij was wel heel mooi geworden.
Post some pictures ;)
Hier de pictures.
ytong gezaagd met een houtzaag. uitgekerfd met een schroevendraaier en plexiglas tegen aan gekit.
Ziet er goed uit alleen zijn die nesten niet iets te diep? Zo zie je de mieren beter.
Waarom heb je die gaten in de nesten gemaakt?
naja ik had eerst de kamers helemaal glad en toen ging ik rond draaien met me schroevendraaien en vond het wel een leuk patroontje wat natuurlijker...
;) Zit er goed uit Mike.
Handiger dan een schroevendraaier is een bovenfreesje. In het begin deed ik het ook met een schroevendraaier maar dan ben je echt lang bezig. Met die bovenfrees gaat het op 1/4 van de tijd. En mag gerust een goedkoop ding zijn, die van mij kaste nog geen € 40 wel Powerplus maar hij dient enkel voor de y-tongs en dat gaat perfect. ;)
Je kunt zelfs een dreumel kopen voor €30 volgens mij :p en daar kun je ook nog eens hout of plastic mee bewerken :)
idd dat heb ik mezelf ook aangeschaft, handig voor hout en plastic ja, maar voor de y-tong helemaal uit te holen duurt het net iets te lang vind ik. ;) Bovenfrees gaat wat sneller, maar maakt natuurlijk ook veel meer stof.
Gelukkig hebben ik al het gereedschap thuis staan ;) van zaagtavel tot lasapparaat (H) .
Jimmy, vind je ook niet dat de gaten van het nest iets te diep zijn (zie je de mieren dan wel goed)?
Ja mss wel, de mieren zullen waarschijnlijk zo ver mogelijk achteraan in het nest gaan zitten en dan ga je ze idd minder goed kunnen zien. Ik houd een beetje deze regel aan, de groote van de mier maal 3 (ongeveer) dus als de koningin 1 cm is maak ik de kamers 3 cm diep, maar dan ook weer niet alle kamers, sommige maak ik minder diep.