Nee, het is niet nodig. Ik zalf hou helemaal niet von matjes. Als je warmte nodig hebt, gebriuk een Lamp.
Je moet daarvoor zorgen dat het nest vochtig is. Vochtig, geen Zwembad gaan make ;)
Leven of dood, dat hangt er beetje van af, je moet het uitprobeeren wat je mieren hat beste vinde.
Het nest moet afgedekt zijn met folie, de rest niet :)
groete
Pagodin
Uta, ich mag den Satz: mein Körper altert doch mein Geist wird jünger ;)
Dank je wel. ik denk dat ik nu genoeg weet om er mee van start te gaan, normaal is mijn Formicarium volgende week klaar en kan ik het gaan afhalen. (plaats wel een foto) :)
Ben erg benieuwd.
En dan kan het echte werk beginnen. :D
Nog even geduld...
Geduld heb je ook nodig :)
Been op jou formicarium benieuwd.
groete
Pagodin
hoi iedereen, hier eindelijk een foto van mijn (leeg) formicarium, kan het nie eindelijk gaan inrichten. Eerst nog alles bestellen. :(
Ben vanzin om er Myrmica Rubra (rode steekmier) in te houden, wat kan ik dan best als inhoud gebruiken (welk zand) ?
Zal nog wel eens wat foto's online plaatsen als ik wat verder ben gevorderd. :)
Groetjes.
ps: waar kopen jullie je koniginen wan't hier kan je enkel Lasius Niger kopen. thanks
Ameisenlager verkoopt verschillenden soorten koninginnen
Yap, kijk eens in het TASKLIST van deze Forum, daar zie je SHOPS, anklicken een op Ameisenlager gaan.
veel plezier
Pagodin
Bedankt jongens, heb bij Ameisenlager idd al meerdere soorten gevonden. maar nog geen Myrmica Rubra. ik had mijn besteling vandaag al verwacht maar het zal iets voor morgen zijn, kannek eindelijk gaan inrichten :)
groetjes
het is eindelijk ingericht mensen !!! :o
mijn mieren zijn ook besteld, nog een paar dagen wachten en ik kan eindelijk van start gaan. Werd tijd. :)
Als ze van de winterrust komen, hou ze noog ff in het winterrust, begin Maart hal ik mijn mieren uit de rust.
Foto
Leuk, eecht mooi :)
Ik wens het beste voor je en de kolonie.
Groete
Pagodin