Ik bied een Kolonie Myrmica rubra aan bestaande uit +/- 30 werksters, 1 koningin en zeer veel poppen.
De vraagprijs is € 15,-
Vragen graag via PM.
ben je wel wat laat mee he ;) heb de mijne nog maar een paar maanden.
Gedult m'n beste.
En aankondigen dat je op zoek bent naar een bep. soort. L. flavus had ik je ook aan kunnen bieden (koningin) ;)
Ik ben daarom nog steeds voor een aangeboden/gezocht afdeling op ons Nederlandse forum.
;) maar die heb ik nu ook al (voor een goed prijsje) ;)
idd. maar er word blijkbaar niet hard gewerkt aan het nederlands deel van het forum.
Kolonie verkocht
Pagodin lijkt inderdaad met de noorderzon vertrokken?
heb er al lang niets meer van gehoord (gelezen).
Ik heb op dit moment geen aanbod, maar wel een vraag.
Heeft iemand een nest van Lasius fuliginosus te koop?
Heb zelf nu drie nesten van Lasius niger en een van Formica sanguinea.
(mijn myrmica rubra hebben na drie jaar het leven gelaten)
Nu wil ik graag een nest van fuliginosus.
Is volgens mij moeilijk aan te komen om ergens uit te graven, vaak grote nesten en niet onbelangrijk nest zit meestal aan de voet van ee boom.
Alleen een koninigin werkt niet, aangezien zij een ander nest binnendringt en de koningin dood om het nest over te nemen.
Groet, Tilbo
Je zou kunnen proberen een Lasius fuliginosus koningin na de bruidsvlucht te voorzien van L. niger poppen.
Maar laten we realistisch blijven. L. fuliginosus is onmogelijk te houden. Ze heeft bovengronds een (half)dode boom nodig waarin een bep. soort schimmel voorkomt. Deze schimmel word gevoed met de uitscheiding van bladluizen. De schimmel geeft stevigheid aan het nestgedeelte in de boom (vergl. kartonnest)
Het lijkt me bijzonder moeilijk dit kunstmatig na te bootsen.