Bijen zijn niet beschremd... En ook niet bedreigt. Dus dan mag je ze natuurlijk houden.
Bijen zijn niet beschremd... En ook niet bedreigt. Dus dan mag je ze natuurlijk houden.
ik moet hier effe iets op seggen het gaat alleen om beschermde dieren dus anderszou je toch ook geen lasius niger mogen houden.
Hoi chicka's.
Geen beschermde soorten vangen, hé. Dat is strafbaar. [-X
:sign_welcome:
Tuurlijk doen we dat niet :salut: :P
dat beschermde vind ik eigenlijk langzamer hand onzin worden, ik weet plaatsen waar beschermde dieren leefde en de gemeente wist het maar er gaat gewoon een woon centrum over heen
zelfde met wilde orchideeën etc ik zeg kweken die handel want ze gaan er gewoon met de gras maaier over heen
salamanders kleine heb ik ruim 200 van in de vijver ook zeer beschermd geweest ,zet ik ook elk jaar uit op plaatsen waar ze niet meer voor komen,
Alphen salamander en grote salamander gewoon weer een kantoor park er over heen was net te laat om ze te vangen......
als ik mieren zou vangen die beschermd zijn en ik weet dat het zou slagen zou ik het niet laten heb het wel over 1 mier van de bruidsvlucht zou natuurlijk geen nest verstoren
het natuurbeleid is gewoon slecht als de overheid het zelf niet naleeft
ik had ook veel bijen gingen de laatste jaren steeds vaker dood en we doen helemaal niks in nl of eu alleen vragen stellen
koninginnenpage zo goed als dood in Nederland kweken zou de soort erg helpen net zo als we bij de ooievaar doen
we zouden zoveel soorten kunnen redden als we ze zouden kweken
ze zouden d,r desnoods vergunningen voor moeten afgeven
jaarlijks red ik denk ik wel 200 kikkers door kweek ik van het kikker dril en hou ze tot het kikkers zijn dan zet ik ze uit in natuurgebieden
en dat zijn dr echt veel en daar profiteren weer andere dieren van
met vogels idem zolang ze de kieviet op andere plaatsen mogen afschieten Frankrijk en wij ons maar druk maken over de eieren moet je zelfs een vergunning voor hebben lol
zou Europa makkelijk een stokje voor kunnen steken