ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> Foto/bijdrag (F)
 [1]   [2]   [3]   [4] 

Click to view full story of "Foto's Camponotus blandus sp."

mpke: (14. Aug 2007 12:05)

en hoe gaat het met de kolonie?
heb je de exacte naam al gevonden?

JimmyVe: (14. Aug 2007 20:43)

hey, met deze kolonie gaat het goed. Nee ik ben nog steeds blijven steken op Camponotus blandus sp. de exacte naam ga ik nooit te weten komen vrees ik. ;)

mpke: (20. Aug 2007 20:54)

heb je eens een duidelijke foto van de kleuren op de werksters hun lijf?

JimmyVe: (22. Aug 2007 14:30)

Deze is mss iets duidelijker, zal volgende keer proberen één duidelijkere foto van een werktster te trekken. ;)

mpke: (22. Aug 2007 17:43)

de fotos zijn niet onduidelijk he ;) , maar de kleuren een beetje, maar zijn deze echt zoals die van deze site? http://www.myrmecos.net/formicinae/CamBla1.html

( en heeft die kolonie nog maar 2 werksters op bijna een jaar tijd? :? )

JimmyVe: (23. Aug 2007 16:02)

Nee nee, ze heeft er al veel meer, gewoon een oude foto. ;)

Op de site die jij doorgeeft is het een Camponotus (Myrmaphaenus) blandus-complex sp. uit Boquerón, Paraguay. Deze is ook een Camponotus blandus sp. maar weet niet welke, ze komen ook niet uit Paraguay. Als ik de foto op die site zie zijn deze toch anders, donkerder.

Skippy: (25. Aug 2007 15:38)

Hi Jimmy ... one question ,what is size of workers and queen and major of these black Camponotus specie ? ... and some info ;) please

JimmyVe: (26. Aug 2007 19:20)

I have no idea Skippy i did not measure them. ;) They are about the same size as a Camponouts vagus maybe a little smaller.

Skippy: (26. Aug 2007 19:22)

ok thanks ,it is good size ... optimal = no the biggest and also no the smallest :) Camponotus

JimmyVe: (20. Nov 2007 18:19)

New pictures, one of the two tubes they are living in. In this one you can see the queen.

Nieuwe foto's, één van de twee proefbuisjes waar ze in leven. In dit buisje zie je de koningin.

[1]   [2]   [3]   [4]