Ameisenforum zur Haltung von Ameisen in einer Ameisenfarm, Formicarien

A Preliminary Study on Foraging Distance and Nesting Sites of Ants in Indo-Chinese Lowland Vegetation (Insecta, Hymenoptera, Formicidae)
By Katsuyuki Eguchi, Tuan Viet Bui & Seiki Yamane
ABSTRACT
Foraging distance and nesting sites of ants were surveyed in several lowland vegetation types in N. Vietnam, by employing a bait-attraction method. A total of 74 colonies of 22 ant species were found. The number of soil-nesting colonies was much higher than that of twig-nesting colonies. Long-distance foraging species were Liometopum sp. 1 of SKY (maximum foraging distance > 10 m), Diacamma sculpturatum complex (5.14 m), Philidris sp. 3 of SKY (> 3.75 m), Aphaenogaster sp. eg-22 (1.42 m) and Odontoponera denticulata (1.16 m). In 16 of the 22 species maximum foraging distance did not exceed 1 m. Differences in the foraging distance were not significant between soil-nesting and rotting-wood- nesting colonies. Limited data on Liometopum sp. 1 of SKY and Philidris sp. 3 of SKY suggests the possibility that arboreal-nesting species which forage on the ground tend to have larger foraging areas than the majority of ground-nesting species. The present results concerning foraging distance may have implications in designing a protocol including baiting.

) Ich werde sie warscheinlich eine vertretbare Dauer an das Nest anschließen wobei das Loch warscheinlich eh zu groß sein wird und sie zwischen RG und Nest durchkommen werden schätze ich. Wenn sie dann absolut nicht in den Ytong ziehen wollen kommt das RG ein kleines Stück vor den Eingnang damit sie zwar immer an dem Eingang vorbei gehn müssen, aber auch jederzeit woanders hingehen können und gegebenenfalls anfangen können zu buddeln.

Vielleicht kauf ich noch ne Dose Pinky-Maden und alss es bei denen einfach drauf akommen, aber ich denke hier in unserm Keller sollte schon mal genug für den Grundbedarf unterwegs sein um sie über den Winter zu bringen. Nächstes Jahr werd ich dann mal sehen, was sich noch alles so züchten lässt.

Zurück zu Exotische Ameisenarten
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast